“Antunes”

Joaquim Jozé Antunes (Lisbon 1758)den sonra

Son yıllardaki araştırmalar beş ülkeye (İtalya, Flandra, Fransa, İngiltere, Almanya) getirilen tarihsel klavsen yapımının sınırlandırılmasının çok büyük bir sadeleştirme olduğunu gösterdi.

Özellikle İber yarımadasındaki enstrüman yapımı barok öncesi ve barok klavyeli müziklerden oluşan zengin tarihinden dolayı daha fazla ilgi görmeyi hak ediyor. Hiç şüphesiz, 18. Yüzyıldaki en önemli Portekiz klavsen yapımcılarından biri Lizbon’dan Joaquim Jozé Antunes’dir. Hayatı hakkında çok bilgi yoktur:1725 yılından 1790 a kadar yaşadı ama hala klavsenlerinden 3 tanesi hala vardır ve  bu da onun ne kadar mükemmel bir klavsen yapımcısı olduğunu gösterir.

 

Bu 3 enstrümandan birini restore ederken, Neupert eski Portekiz klavsen yapım geleneğini keşfetti. Restore edilen klavsen 1758 yıllında yapılmıştı ve şu an Lizbon Ulusal Müzik Knnservatuvarının  müzik enstrümanları koleksiyonuna aittir. Restorasyon sırasında öğrenilen bilgiler J.J. Antunes’in son derece gelişmiş bir klavsen yapımcısı olduğunu gözler önüne serdi.

Antunes’in sesini keşfetmek müzik dünyasına sesin tamamen özgün ve çekici karakterini kattı. Neupert’in yaptığı bu replikasyon yalnızca tarihsel klavsen okullarında daha orijinal bir renk katmayı amaçlamıyor aynı zamanda müzisyenlere zengin bir ses ile otantik tarihsel bir model sunuyor.
Teknik Özellikler:

  • Tek klavyeli (Tek manuel) klavsendir.
  • Aralık ( Compass): A1-f3 (= 4 3/4 octaves)
  • disposition: 81‘, 82
  • Uzunluk: 230 cm
  • Genişlik: 89 cm
  • Ağırlık: 59 kg
  • Tahta jacks, Delrin plectra

Ek seçenekler:

  • Tabure ve enstrümanla uyumlu kapak
  • Aktarma aleti (transposing device) ( a1 = 440 Hz den a1 = 415 Hz)